Sjokkerende!

Ja, plutselig følte jeg meg veldig inspirert til å skrive litt mer om valget - eller mer spesifisert, det å faktisk delta i valget!

Må si at jeg blir noe sjokkert over hvor mange det er som faktisk ser på det å stemme som bortkastet tid! Det dreier seg tross alt om å avgjøre hvordan landet skal bli styrt de neste fire årene.. Mange bruker unnskyldningen at de ikke vet hva de skal stemme, fordi det er så mye likt/ulikt - stem blankt da vel! Da ytrer man jo i det minste en mening..

Tiden det tar å stemme er jo ingenting sammenlignet med hvor lenge man faktisk skal leve med valgresultatet..

En annen dum unnskyldning man ofte møter på er at folk mener at den ENE stemmen de avgir ikke har stort å si. Tenk hvis alle tenkte sånn? Ser folk virkelig ikke logikken i at jo flere som stemmer, desto mer korrekt blir valgresultatet i forhold til HELE befolkningens tanker om hvordan landet skal styres..?

Nei, huff.. Jeg synes det er skummelt å tenke på hvor mange som gir blaffen :S Så, håper virkelig at flest mulig tar turen til valglokalene 14. september!

1 kommentar:

  1. Bra skrevet Charlott! Jeg mener også at alle bør ta seg en tur til stemmelokalene! Og husk å stemme rødgrønt!

    SvarSlett